آشنایی با انواع یخدان‌های مسافرتی و ساختار آن‌ها

یخدان‌ هایی که برای سفر استفاده می‌شوند می‌توانند یک کلمن ساده باشند و یا مشابه با محفظه‌های یخ قدیمی چارچوب بزرگ‌تری داشته باشند. بنابراین اگر قصد سفر دارید می‌توانید از هر وسیله‌ عایقی که قابلیت حفظ دما و جلوگیری از تبادل گرمایی با محیط را دارد استفاده کنید.

یک سرد کننده یا یخدان از دیوار عایق پلاستیکی و فوم دار تشکیل شده است. اکثر یخدان‌های مخصوص سفر پلاستیکی هستند تا علاوه بر سبکی بیش‌تر در اثر ضربه و جابجایی کم‌تر آسیب ببیند. البته یخدان‌هایی که برای سفر و کمپ استفاده می‌شوند چند تفاوت مهم با کلمن‌های کوچکی که در منزل استفاده می‌شوند دارند:

  • یخدان‌های سفری ابعاد بزرگ‌تر دارند و معمولا به صورت مربع و مستطیل تولید می‌شوند. بنابراین فضای بیش‌تری برای قرار دادن مواد غذایی قابل فساد دارند.
  • یخدان‌های مخصوص سفر معمولا بدنه مقاوم و سنگین‌تری دارند. برخی از مدل‌ها با فلز و استیل پوشانده می‌شوند تا در برابر گرما و ضربه مقاومت بیش‌تری داشته باشند.
  • یخدان‌های سفری دسته‌های محکم و بیش‌تری دارند. درب برخی از یخدان‌های سفری به شکل ضامنی قفل و باز و بسته می‌شود. بنابراین ساختاری شبیه به یک کیف یا سبد دارند.
  • برخی از یخدان‌های مخصوص سفر بر خلاف کلمن‌های معمولی دارای طبقه بندی و تقسیم بندی هستند. این تقسیم بندی کمک می‌کند تا بتوانید مواد غذایی را از هم جدا کنید. مثلا لبنیات را جدا از مواد پروتئینی قرار دهید.
  • یخدان‌ها مشابه با کلمن‌ها ممکن است یک شیر برای خروج شیرابه یا آب ناشی از ذوب شدن یخ‌ها داشته باشند؛ اما محل قرارگیری آن‌ها مثل کلمن‌های معمولی در دسترس نیست.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *